Ta dieta wzmocni Twoje włosy i paznokcie

wzmocnienie włosówKażdy z nas marzy o pięknych, zdrowych włosach i mocnych paznokciach. Niestety – pomimo stosowania kosmetyków najwyższej jakości coraz większe grono osób zauważa nadmierne wypadanie włosów i łamiące się paznokcie. Przyczyny wypadania włosów mogą być różne, podobnie jak nadmierna łamliwość i rozdwajanie się paznokci. Jeśli natomiast doświadczymy jednocześnie problemów z paznokciami i włosami – prawdopodobną przyczyną są niedobory pokarmowe. Wtedy koniecznie musisz zmodyfikować swoją dietę. Oczywiście odpowiednio zbilansowana dieta okaże się pomocna także w przypadku innej niż niedobory przyczyny wypadania włosów czy osłabienia paznokci.

Czym wzmocnić paznokcie i włosy?

Hair FormulaWyjątkowa kompozycja składników, niezbędnych dla wspaniałej kondycji włosów, w tym kwas fosfatydowy, wspierający wzrost włosów.Hair Formula na wzmocnienie i porost włosówZOBACZ W SKLEPIEDieta odżywiająca włosy i paznokcie powinna dostarczyć licznych składników pokarmowych – witamin, minerałów, aminokwasów, antyoksydantów oraz kwasów omega 3. Co jest dobre na wypadanie włosów?

Najważniejsze zasady komponowania diety na łamiące się paznokcie i zniszczone włosy są następujące:

– unikaj żywności przetworzonej, słodyczy, fast foodów i potraw smażonych
– codziennie spożywaj pełnoziarniste produkty zbożowe, które dostarczają witamin z grupy B, magnezu, selenu czy cynku; jeśli jednak jesteś na diecie bezglutenowej i nie możesz spożywać większości produktów zbożowych i grożą Ci niedobory wspomnianych składników mineralnych – warto suplementować witaminę B complex oraz minerały
– nie unikaj orzechów – są wysokokaloryczne, ale stanowią doskonałe źródło magnezu, selenu, żelaza, miedzi, witamin z grupy B i kwasów omega 3
– spożywaj jak najwięcej warzyw i owoców, najlepiej na surowo – trudno o lepsze źródło witamin, minerałów i antyoksydantów
– mięsa i ryby dostarczą aminokwasów, witamin z grupy B, żelaza, kwasów omega 3
– nie zapominaj o witaminie C, której najlepszymi źródłami są cytrusy, natka pietruszki, kiwi, truskawki, papryka i pomidory; jej wysoka podaż wspomaga syntezę kolagenu – podstawowego białka budulcowego, ponadto zwiększa przyswajalność żelaza
– nawadniaj organizm – wypijaj codziennie około 1,5 – 2 litrów płynów; idealne będą wody wysokozmineralizowane, zielona herbata, zioła (pokrzywa, skrzyp)
– dostarczaj krzemu, który jest jednym z najważniejszych minerałów dla włosów i paznokci; krzem znajdziesz w naparach ziołowych oraz czosnku czy szczypiorku

Jeśli poszukujesz jeszcze innych pomysłów na to, jak szybko wzmocnić paznokcie, możesz wykorzystać niektóre składniki diety do ich pielęgnacji zewnętrznej. Żółtko, oliwa z oliwek, sok z cytryny czy mleko mogą posłużyć do wykonania odżywczych maseczek czy kąpieli dla paznokci.

Suplementy na włosy i paznokcie – skoncentrowane odżywienie

Dieta to podstawa dbania o zdrowie i urodę, jednak nie zawsze uda nam się dostarczyć wszystkich składników niezbędnych włosom i paznokciom. Zwłaszcza osoby, które już doświadczyły osłabienia włosów i paznokci potrzebują większych ilości witamin. Wtedy warto sięgnąć po suplement diety na włosy i paznokcie – od zwykłej multiwitaminy różni się on odpowiednio skomponowanym składem oraz dodatkiem ekstraktów ziołowych. Regularne stosowanie witamin na włosy i paznokcie, np. Hair Formula marki Cheers, przyniesie efekty w postaci wzmocnienia włosów i paznokci, a kontynuowanie suplementacji to najlepsza profilaktyka ponownych problemów z włosami.

Joanna Kaźmierczak Autor

Certyfikowany ekspert żywienia i ketozy. Zwolenniczka zdrowego stylu życia i zdrowej diety, propagatorka trendu clean label, praktyk diety ketogenicznej i postu przerywanego. W pracy i życiu prywatnym stawia na brak kompromisów – sięga wyłącznie po produkty i suplementy diety najwyższej jakości.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Twój koszyk
0