Naturalne źródła magnezu – czy znajdują się w Twojej diecie?

naturalne źródła magnezuMagnez to bez wątpienia jeden z najważniejszych pierwiastków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W dzisiejszych czasach, gdy niemal każdy z nas jest powszechnie narażony na stres, magnez okazuje się być szczególnie ważny.

Pierwiastek ten jest bowiem ogromnym sprzymierzeńcem w walce ze stresem, bezsennością i nadmierną drażliwością. Niestety – bardzo często dostarczamy zbyt mało magnezu z dietą lub narażeni jesteśmy na jego nadmierną utratę z organizmu. A niedobór magnezu wiąże się z wystąpieniem wielu uciążliwych problemów ze zdrowiem.

Dlaczego magnez jest tak ważny?

Magnez to pierwiastek, który w naszym organizmie skumulowany jest głównie w kościach i mięśniach. Magazyny te zasilane są przez magnez dostarczany wraz z dietą. Oczywiście większość przyswajanego z przewodu pokarmowego magnezu wykorzystywana jest na bieżąco w rozmaitych procesach fizjologicznych. Jakich?

ZMB6 – Magnez, Cynk, B6Optymalne połączenie naturalnych, organicznych form cynku i magnezu z witaminą B6 o najwyższej biodostępności.ZMB6 – Magnez, Cynk, B6ZOBACZ W SKLEPIEOto najważniejsze właściwości prozdrowotne magnezu:

– magnez warunkuje przewodnictwo impulsów nerwowych, wspomaga pamięć i koncentrację, reguluje rytm snu, zwiększa wytrzymałość organizmu na stres, redukuje migreny
– magnez reguluje siłę skurczu mięśni
– magnez wzmacnia kości i zęby, wraz z wapniem ogranicza rozwój osteoporozy
– magnez może normalizować poziom glukozy we krwi, co stanowi element profilaktyki cukrzycy
– magnez wpływa pozytywnie na pracę układu krążenia, regulując rytm serca, normalizuje ciśnienie krwi oraz ogranicza powstawanie zakrzepów

Magnez jest zatem pierwiastkiem potrzebnym absolutnie każdemu – dzieciom i seniorom, osobom uprawiającym sport czy pracującym umysłowo. Jak zatem komponować dietę, aby oddalić od siebie widmo niedoboru magnezu?

Naturalne źródła magnezu w diecie

Magnez to pierwiastek o umiarkowanej przyswajalności z diety, której wysokość zależy od kilku czynników. W stanach prawidłowej podaży i optymalnego poziomu magnezu w organizmie, przyswajalnych jest około 30% magnezu dostarczanego wraz z dietą. W stanach niedoboru magnezu przyswajalność z przewodu pokarmowego może wzrosnąć nawet dwukrotnie.

Inne czynniki determinujące biodostępność magnezu:

– zawartość białka w diecie zwiększa przyswajalność magnezu
– towarzyszenie witaminy B6 czy cynku, witaminy C lub D sprzyja zwiększeniu biodostępności magnezu z diety
– ograniczająco na wchłanianie magnezu wpływają niektóre leki (antybiotyki, glikozydy nasercowe), alkohol, błonnik czy kwas fitynowy

Najwięcej magnezu w diecie dostarczają kakao, nasiona słonecznika i migdały. Cenne źródła magnezu w diecie to także pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy, mięsa i ryby, kasza gryczana i jęczmienna, czekolada czy jajka.

Dzienne zapotrzebowanie na magnez dla osoby dorosłej to około 400 mg. Gdy podaż magnezu z dietą jest niewystarczająca lub utracimy magnez wraz z wymiotami, biegunką czy potem – zagraża nam niedobór magnezu. Jego objawy to skurcze mięśni i osłabienie siły mięśniowej, kołatanie serca, drażliwość i nerwowość, bezsenność, bóle głowy czy nadciśnienie.

Nie chcesz doświadczyć takich konsekwencji zdrowotnych? Spożywaj codziennie jak najwięcej naturalnych źródeł magnezu, możesz także sięgnąć po suplementy diety. Ich stosowanie jest szczególnie wskazane w przebiegu wymiotów czy biegunek, podczas stosowania leków przeczyszczających czy moczopędnych, podczas uprawiania sportu. Aby suplementacja była skuteczna, tak jak w przypadku diety należy zwrócić uwagę na przyswajalność magnezu.

Doskonałą przyswajalnością wyróżnia się suplement diety ZMB6 marki Cheers. Poza magnezem ten suplement diety zawiera cynk i witaminę B6, które zwiększają biodostępność magnezu oraz uzupełniają jego działanie prozdrowotne. Ponadto ZMB6 Cheers wyróżnia się brakiem syntetycznych dodatków, glutenu, innych alergenów czy unikanej przez wegan żelatyny. To suplement diety jakości clean label, który dostarcza wyłącznie wysokich dawek cennych związków odżywczych, zapewniając skuteczną i bezpieczną suplementację.

Joanna Kaźmierczak Autor

Certyfikowany ekspert żywienia i ketozy. Zwolenniczka zdrowego stylu życia i zdrowej diety, propagatorka trendu clean label, praktyk diety ketogenicznej i postu przerywanego. W pracy i życiu prywatnym stawia na brak kompromisów – sięga wyłącznie po produkty i suplementy diety najwyższej jakości.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Twój koszyk
0